WEB ANALYTICS | DATA | TAG MANAGEMENT

Web ANALYTICS, DATA og indsigt

Få indsigt med webanalyse og træf de rigtige beslutninger online

Får du det maksimale ud af dine data?

Gør din markedsføring datadrevet gennem web analytics

og få indsigt i dine kunder og din forretning

Træf de rigtige beslutninger

Det vigtigste, du kan gøre for din online tilstedeværelse er at sikre, at du træffer de rigtige beslutninger. Derfor er et databaseret beslutningsgrundlag essentielt for din online strategi.

Med et solidt web analytics-setup på plads, sikrer du, at du bruger dit marketingbudget rigtigt. At dine medier performer optimalt. Og at dit website skaber mest mulig værdi.

Jeg arbejder primært ud fra Google Analytics og Google Tag Manager og integrerer derfra de datakilder og marketingværktøjer, der giver mening for din virksomhed.

 

Freelance web analytics manager Morten Thorsø

Morten Thorsø

Freelance Web Analytics Manager

     mtp@olimilo.dk

     3699 2505

Kontakt

Google Analytics

Google Analytics er et uundværligt værktøj, når du skal måle effekten og kende dine kunder, dit website, dine marketingtiltag og meget mere. Hvis du ikke allerede bruger det aktivt, så går du glip af et enormt potentiale.

Google Analytics kan ikke skabe salg eller synlighed alene – alligevel er det det vigtigste værktøj i din online værktøjskasse, fordi det kan løfte effekten af alle dine salgs- og marketingkanaler betydeligt.

Uanset, om dine kunder kommer fra Google Ads, SEO, Facebook, Instagram, blogging, dit banner nede ved Brugsen eller det seminar, du afholdt i onsdags, så er det gennem Analytics, at vi kan se, om indsatsen virker. Det kan vise dig, om det virker. Hvordan det virker. Om kunderne køber eller bare kigger. Om din webside lever op til kundernes forventninger. Og meget mere.

Værdi for din forretning

Du har en række forretningsmål og KPI’er for din online tilstedeværelse, og du vil gerne sørge for, at de mål bliver opnået gennem din hjemmeside og dine online medier. Det er her, webanalyse kommer ind i billedet.

Jeg varetager den tekniske og analytiske del af processen, så du kan fokusere på det, der giver din virksomhed værdi. Det vil sige, at jeg oversætter dine KPI’er til måleparametre, opsætter tracking på din hjemmeside og giver dig de analyser og den feedback, du skal bruge for at opnå dine mål.

Målestrategi

Med udgangspunkt i dine forretningsmål og KPI’er skaber vi en measurement plan. Det er denne plan, der danner grundlag for opsætningen af Google Analytics og tracking på din hjemmeside.

Det er i denne proces, vi målretter din dataopsætning og sørger for, at vi kan måle på de data, der giver netop dig og din virksomhed værdi.

Opsætning og implementering

På baggrund af din measurement plan opsætter jeg Google Analytics, integrerer din dataløsning med andre relevante platforme som fx Google Ads og Facebook Pixel, og opsætter tracking på din hjemmeside. Jeg sørger selvfølgelig for en stabil og valid opsætning, der overholder branchestandarder og sikrer, at du får så pålidelig data som muligt.

Analyse

På baggrund af en solid dataopsætning, giver jeg dig analyser, der spiller dig stærkere og hjælper dig til at træffe de rigtige beslutninger online. Det kan fx være performancetjek af din online marketing og dit website. Det kan også være mere dybdegående webanalyser, hvor vi dykker ned i specifikke områder, som du har brug for at få belyst.

Det er analysearbejdet, der giver dig pejlemærker for, hvad der virker og hvad, der ikke gør – og klæder dig på til at træffe informerede beslutninger. Det kan både hjælpe dig til at kende din egen marketingindsats, og det kan hjælpe dig til at gå i oplyste dialoger med dit bureau.

Dashboards

Jeg opsætter dashboards og rapporter, der giver dig et dagligt indblik i, hvordan dine medier og din hjemmeside performer. Hvor analyserne giver dig den dybdegående indsigt og pejlemærker til specifikke problemstillinger og nuancerede performancemålinger, giver et dashboard dig det daglige overblik. Med overordnede eller specialrettede dashboards, kan du og dine medarbejdere dagligt følge med i de metrikker, der vedrører hver jeres forretningsområder.

Skal jeg hjælpe dig med at nå dine forretningsmål?
Få en uforpligtende snak

Godthåbsvej 27, 1. sal, 8660 Skanderborg

CVR: 40445404

Olimilo - Godthåbsvej 27, 1. sal, 8660 Skanderborg - Tlf.: 36 99 25 05 - Email: mtp@olimilo.dk - CVR: 40445404

PersondatapolitikForretningsbetingelser